- احمدی، سیروس (1393). جامعهشناسی صنعتی. تهران: انتشارات جامعهشناسان.
- بهمنی، مهرزاد (1391). «بررسی میزان ملیگرایی مصرفی، اعتماد به تبلیغات و تمایل به مصرف کالاهای داخلی در بین شهروندان 28 شهر کشور». پژوهشهای ارتباطی. س 19.
ش 3 (پیاپی 71). صص 159-182.
- حقیقی، محمد و حسینزاده، ماشاالله (1388). «مقایسه میزان تمایل به مصرف کالاهای داخلی در تهران با سایر مناطق جهان و بررسی پیامدهای آن بر ارزیابی و ترجیح محصولات». مجله مدرس علوم انسانی. دوره 13. ش 4. صص 39-103.
- خداداد حسینی، سید حمید؛ شاه طهماسبی، اسماعیل و منصوری، مهدیه (1394). «بررسی تأثیر ابعاد عرق ملّی بر نگرش نسبت به محصولات (داخلی و خارجی) با تعدیلگری تهدید اقتصادی ادراکشده». کاوشهای مدیریت بازرگانی. س 7. ش 13. صص 123-145.
- رزاقی، ابراهیم (1381). آشنایی با اقتصاد ایران. تهران: نشر نی.
- رشیدی، علی (1379). «توسعه صنعتی ایران، تجربه گذشته و افق آینده». مجله اطلاعات سیاسی و اقتصادی. شمارههای 153 و 154.
- صمدی، منصور (1386). رفتار مصرفکننده. تهران: انتشارات آئیژ.
- طالبی دلیر، معصومه و اکبری، حسین (1392). «بررسی میزان گرایش به مصرف کالاهای خارجی و عوامل مؤثر بر آن با تأکید بر رسانه». پژوهشهای ارتباطی. دوره 73. ش 1.
صص 105-127.
- عیسوی، چارلز (1362). تاریخ اقتصادی ایران. ترجمه یعقوب آژند، تهران: انتشارات گستره.
- غفاری آشتیانی، پیمان؛ چارستاد، پروانه و لونی، ندا (1389). «بررسی عوامل مؤثر بر رفتار مصرفکنندگان در ترجیح برندهای خارجی به برندهای داخلی». مجله مدیریت بازاریابی. ش 8، صص 227-253.
- گنجی، حمزه (1386). روانشناسی عمومی. تهران: انتشار ساوالان.
- لاندین، رابرت ویلیام (1378). نظریهها و نظامهای روانشناسی. ترجمه یحیی سیدمحمدی. تهران: نشر ویرایش.
- مرکز آمار ایران (1395). سرشماری عمومی نفوس و مسکن.
- موون، جان سی. و مینور، میشل اس. (1390). رفتار مصرفکننده. ترجمه عباس صالح اردستانی و محمدرضا سعدی. انتشارات آیلار. ویرایش سوم.
- نبیزاده، محمود (1373). «مدلهای رفتار مصرفکننده». نشریه نامه علوم اجتماعی. دوره 7. صص 284-267.
- ونوس، داور؛ سلطانی، ابراهیم (1375). «بررسی علل عمده گرایش مصرفکنندگان ایرانی به محصولات خارجی». مجله دانش مدیریت. شمارههای 31 و 32. صص 77-67.
- Abdolvand, M.A., Farzin, M., Merikhnejad, A., Sadeghian, M.(2016).The effect of consumer awareness on consumer ethnocentrism and loyalty. Asian Journal of Research in Marketing, 5(1): 102-114.
- Anderson, E. & Weitz, B. (1992): "The Use of Pledges to Build and Sustain Commitment in Distribution Channels", Journal of Marketing Research, 29:1, pp. 18-34.
- Ang H., Jung K., Kau A.K., Leong S.M., Pornpitakpan C., Tan S.J. (2004): "Animosity towards economic giants: what the little guys think", Journal of Consumer Marketing, 21:2/3, pp. 190-207.
- Arnold, J.; Silvester, J.; Patterson, F. & Robertson, I. (1991). Understanding human behaviour in the workplace. London: Pitman.
- Atkinson, M., Jones, M. and Lamont, E. (2007). Multi-agency Working and Its Implications for Practice: a Review of the Literature. Reading: CfBT.
- Baum, W.M. (1994). Understanding behaviorism: Science, behavior, and culture. New York: HarperCollins.
- Eyseneck, M. & Keane, M.T. (2000). Cognitive psychology: A student's handbook. 4th Ed.London: Lawrence Erlbaum.
- Habersam, M. & Piber, M. (2003). "Exploring intellectual capital in hospitals: two qualitative case studies in Italy and Austria", European Accounting Review, 12:4, pp.753-779.
- Han, C. M. (1988). The role of consumer patriotism in the choice of domestic versus foreign products. Journal of Advertising Research, 28(June/July), 25-31.
- Herche, J. (1992) ethnocentric tendencies, marketing strategy and import purchase behaviour, International Marketing Review, Vol.11, No.3.
- Hirschman, A. O. (1985). Against Parsimony: Three Easy Ways of Complicating some Categories of Economic Discourse. Economics and Philosophy, Cambridge University Press, vol. 1(01), pages 7-21, April.
- Ishak, S. & Zabil, N. F. (2012). Impact of Consumer Awareness and Knowledge to Consumer Effective Behavior. Asian Social Science; Vol. 8, No. 13. PP: 108- 114.
- Jiménez A. (2002). La denominación de origen en los mercados vinícolas: sus efectos en las relaciones empresa-consumidor en un ontext relacional, I.S.B.N. Universidad de Castilla-La Mancha editions (Spain).
- Jones, C., Hesterly, W.S., Borgatti, S.P. (1997): "A general theory of network governance: Exchange conditions and social mechanisms", The Academy of Management Review, 22:4, pp. 911-945.
- Kaynak, E. & Kara, A. (2002). "Consumer perceptions of foreign products: An analysis of product-country image and ethnocentrism". European Journal of Marketing 36(7/8), 928-950
- Kinra, N. (2006): "The effect of country of origin on foreign brand names in the Indian market", Marketing Intelligence and Planning, 24:1, pp.15-30.
- Klein, J.G., Ettenson, R., Morris, M. (1998): "The animosity model of foreign product purchase: an empirical test in the People's Republic of China", Journal of Marketing, 62:1, pp. 89-100.
- Luque-Martínez, T., Ibáñez-Zapata J.A., Barrio-Garcia, S. (2000): "Consumer ethnocentrism measurement: An assessment of the reliability and validity of the CETSCALE in Spain", European Journal of Marketing, 34:11/12, 1353-1373.
- Milliman, R.E.(1982). Using background music to affect the behavior of supermarket shoppers. Journal of Marketing, 46(3):86-91.
- Moorman, C., Deshpande, R., Zaltman, G. (1993): "Factors affecting trust in market research relationships", Journal of Marketing, 57:1, pp. 81-101.
- Peter, J. P. & Olson, J. C. (2010). Consumer behavior, New York, Mc Graw Hill.
- Porter, M. E. (1990). The competitive advantage of nations. New York. NY: The Free Press.
- Richarme, M. (2007). Consumer decision-making models, strategies, and theories. Available from: www.decisionanalyst.com
- Ruyter, K.D., Birgelen, M.V., & Wetzels, M. (1998). Consumer ethnocentrism in international services marketing. International Business REVIEW, 7, 185-202.
- Schiffman, L. G. & Kanuk, L. L. (2007). Consumer behavior. New Jersey: Prentice Hall.
- Shimp, T. & Sharma, S. (1987). Consumer ethnocentrism: Construction and validation of the cetscale, Journal of Marketing Research, Vol.24. PP: 280-289.
- Simon, H. (1997). Administrative Behavior: A Study of Decision-Making Processes in Administrative Organizations. 4th Ed. New York: The Free Press.
- Skinner, B.F. (1984). The behavior of organisms at fifty: In Skinner B.F, Recent issues in the analysis of behavior. Columbus, OH: Merrill; PP 121-126.
- Solomom, M. & et al. (2006). Consumer Behaviour: A European Perspective. 3td ed. Harlow: Prentice Hall.
- Sternberg, R. J. (1996). Cognitive Psychology. Orlando: Harcourt.
- Sumner, W. G. (1906). Folkways: A study of the sociological importance of usages, manners, customs, mores, and morals. Boston: Ginn and Co.
- Wang, J. (2005). "Consumer nationalism and corporate reputation management in the global era", Corporate Communications: An International Journal, 10:3, pp. 223-239.
- Zaichkowsky, J. L. (1986). "Conceptualizing involvement", Journal of Advertising, Vol. 15, No. 2, pp. 51.
|