
تعداد نشریات | 17 |
تعداد شمارهها | 133 |
تعداد مقالات | 996 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,038,915 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 143,399 |
نقش انگیزه های درونی و بیرونی در بهبود پیاده سازی اموزش الکترونیکی در سازمانها مطالعه موردی شرکت برق یزد | ||
مدیریت و تعالی سرمایه انسانی | ||
دوره 6، شماره 11، شهریور 1404 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسنده | ||
علی پیرزاد* | ||
هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج | ||
چکیده | ||
قبول آموزش الکترونیکی بوسیله کارکنان به منظور پیاده سازی آموزش الکترونیکی در سازمان امری واجب می باشد. عوامل انگیزشی متفاوتی ممکن است بر پذیرش آموزش الکترونیکی توسط کارمندان تاثیر گذار باشد، این عوامل انگیزشی را می توان به دو دسته عوامل انگیزشی بیرونی و درونی تقسیم بندی کرد. در این پژوهش انگیزه های ذاتی متشکل از شاخص های (امید به تلاش ، اضطراب) و شاخص های انگیزه بیرونی شامل(امید به تلاش، تسهیل شرایط ،نفوذ اجتماعی) می شود. ما در این پژوهش سعی در بررسی تاثیر این دو نوع انگیزه بر نگرش افراد نسبت به استفاده از آموزش الکترونیکی داشته ایم و در نهایت تاثیر گذاری نگرش افراد را بر تمایل رفتاریشان بررسی می کنیم.در بررسی های انجام گرفته بر سازمان های مختلف اغلب سازمان ها نقش انگیزاننده های بیرونی افراد را نادیده گرفته و بیشترین تمرکز خود را بر انگیزاننده های درونی می گذارند حال آنکه اثر انگیزاننده های بیرونی افراد نیز سهم بسزایی در تمایل رفتاری کارمندان به استفاده از آموزش الکترونیکی دارد. جامعه آماری مورد مطالعه این پژوهش کارمندان اداره برق استان یزد بودند، تعداد شرکت کنندگان در این پژوهش 120 نفر از آن ها بودند که به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب و به پرسشنامه ای که براساس مدل مفهومی پژوهش تهیه و تدوین شده پاسخ دادند. و به منظور تحلیل آماری پژوهش از نرم افزار Smart pls استفاده شد. بر اساس تحقیق پیش رو انگیزه درونی افراد بر نگرش آن ها نسبت به یادگیری الکتریکی بی اثر و انگیزه بیرونی تاثر زیادی بر آن دارد | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1 |