
تعداد نشریات | 16 |
تعداد شمارهها | 128 |
تعداد مقالات | 982 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,024,182 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 139,928 |
آسیبشناسی آموزش کنترل اغتشاشات در دوره کاردانی دانشگاههای نظامی | ||
پژوهش های مدیریت و فرماندهی نظامی | ||
دوره 19، شماره 56، بهمن 1403 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
بهنام مقدسی1؛ میلاد قادری2 | ||
1عضو هیئت علمی دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (علیه السلام) | ||
2کارشناس مدیریت امور دفاعی | ||
چکیده | ||
درجهان امروز با وجود کنشها و در مقابل واکنشها ممکن است بر سر مسائل گوناگون یا مطالبات انسانها چه مطالبات معقول و چه غیر معقول باعث ایجاد تنش و اشوب دریک جامعه شود که برای ایجاد نظم و جلوگیری از اثرات مخرب آن یا کاهش این اثرات میبایست یک سری تمهیداتی را اندیشید و آن را مورد اجرا در جامعه ی مورد هدف قرار داد از این رو ما به یکی از مهم ترین این تنشها وراههای مقابله و کاهش یا جلوگیری از اثرات مخرب آن پژوهشی را مورد بررسی و مطالعه قرار دادهایم. پژوهش حاضر با هدف آسیبشناسی آموزش کنترل اغتشاشات در دوره تکاوری دانشگاههای نظامی به روش آمیخته با حجم نمونه 90نفر میباشد . که پرسشنامه خود ساخته دارای 4مولفه و 40گویه که در بخش متن ومحتوای دروس 15گویه و در بخش اساتید و مربیان 9گویه و در بخش محیط آموزش9گویه و در بخش دانشجویان و فراگیران 12گویه، پس از تعیین پایایی و روایی پرسشنامه به منظور نرمال نمودن دادهها از آزمون کولموگرف اسمیرنف (تست نرمالیته) و تجزیه و تحلیل دادها از آزمونهای T تک متغیره، فریدمن، استفاده شد. باتوجه به نتایج بدست آمده . همچنین عامل اساتید و مربیان با توجه به میانگین بدست آمده(61/24) پایین تر از میانگین در نظر گرفته شده(27) به عنوان اصلیترین آسیب در این پژوهش محسوب می گردد نشان می دهد که سوالات 3 و 4 و 8 و 10 «سابقه خدمت فراگیران، علاقه و انگیزه فراگیران ، میزان آشنایی قبلی شما از نحوه بروز اغتشاشات، تجربه شرکت در عملیاتهای ضد اغتشاشات» با توجه به اماره t و سطح معنی داری دارای تفاوت میانگین نمیباشند و میتوانند به عنوان آسیب بالقوه در نظر گرفته شوند. اما بقیه مولفهها باتوجه به اختلاف میانگین بدست آمده و میانگین نظری به عنوان اسیب محسوب نمیشوند | ||
کلیدواژهها | ||
آسیب شناسی؛ آموزش؛ کنترل؛ اغتشاشات | ||
سایر فایل های مرتبط با مقاله
|
||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 14 |