
تعداد نشریات | 17 |
تعداد شمارهها | 129 |
تعداد مقالات | 967 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,029,940 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 141,320 |
بهینه سازی استراتژی نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه برای خودرو های حمل و نقل دانشگاه | ||
دوفصلنامه علمی پژوهش در مهندسی نگهداشت دفاعی | ||
دوره 6، شماره 2 - شماره پیاپی 9، اسفند 1403، صفحه 75-98 اصل مقاله (1.44 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): dmej/dmej.2025.223365.1040 | ||
نویسندگان | ||
سیدمحسن پیمان* 1؛ فریبرز کریمی کاکاوندی2 | ||
1کارشناسی ارشد، مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران. | ||
2مدرس، دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع)، تهران، ایران. | ||
چکیده | ||
سازمانهای امروزی بهمنظور پیشبرد اهداف و برنامههای خود نیازمند استفاده از تجهیزات پیچیده و مدرن در بخشهای مختلف: حملونقل، ارتباطات و ... هستند. این تجهیزات عمدتاً در معرض شرایط نامساعد آب و هوایی، زمینهای ناهموار و دیگر عوامل ساختاری مخرب قرار میگیرند، که این موضوع منجر به کاهش عمر مفید و افزایش نیاز به تعمیرات تجهیزات در سازمان میشود. به همین دلیل سازمانها از استراتژی (نت) پیشگیرانه برای حفظ توان عملیاتی خود استفاده میکنند. در همین راستا پژوهش حاضر به بهینهسازی و ارائه دو استراتژی (نت اصلاحی) و (نت پیشگیرانه) برای وسایل نقلیه سبک و سنگین دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) میپردازد. برای بهینهسازی استراتژی (نت اصلاحی و پیشگیرانه)، ابتدا ادبیات پژوهش مورد مطالعه سیستماتیک قرار گرفت تا پارامترهای تاثیرگذار در عمر مفید تجهیزات خودرو های حمل و نقل شناسایی و کدگذاری شوند. سپس با استفاده از نرمافزار Wolfram Mathematica کدنویسی مورد نیاز برای بهینهسازی استراتژیهای (نت اصلاحی و پیشگیرانه) طراحی گردید. با استفاده از این کدنویسی میتوان بهینهترین زمان تجدید قطعات با در نظر گرفتن هزینه و زمان، برای استراتژی (نت) اصلاحی و شناسایی تعداد اقدامات بهینه پیشگیرانه در بهترین زمان ممکن و با در نظر گرفتن هزینه بهینه، برای استراتژی (نت) پیشگیرانه را به دست آورد. در نهایت دو استراتژی (نت) پیشگیرانه و اصلاحی مورد مقایسه قرار میگیرند تا بهترین استراتژی توسط سازمان انتخاب شود. | ||
کلیدواژهها | ||
نگهداری و تعمیرات؛ نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه؛ بهینه سازی؛ آماد و لجستیک | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 49 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 40 |