
تعداد نشریات | 16 |
تعداد شمارهها | 128 |
تعداد مقالات | 982 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,024,628 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 140,138 |
ارائه مدل بهرهگیری از رسانهها در هدایت یادگیری پنهان بهمنظور کیفیتبخشی به برنامههای آموزشی و تربیتی مقطع متوسطه | ||
پاسداری فرهنگی انقلاب اسلامی | ||
دوره 15، شماره 31، شهریور 1404 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
مهدی زارعی1؛ حسن غریبی* 2؛ ھوشنگ جدیدی3 | ||
1دانشجوی دکتری روانشناسی تربیتی، واحد سنندج، دانشگاه آزاد سنندج، سنندج، ایران | ||
2استادیار گروه روانشناسی دانشگاه کردستان | ||
3استادیار روانشناسی تربیتی، واحد سنندج، دانشگاه آزاد سنندج، سنندج، ایران | ||
چکیده | ||
هدف از این پژوهش، ارائه مدل بهرهگیری از رسانهها در هدایت یادگیری پنهان بهمنظور کیفیتبخشی به برنامههای آموزشی و تربیتی مقطع متوسطه میباشد. روش پژوهش از نوع کیفی و با رویکرد تحلیل مضمون میباشد. جامعه آماری شامل اساتید مدیریت آموزشی، مدیران و معلمان دبیرستانهای کرمانشاه بود. نمونهگیری به تعداد قابل کفایت و با روش هدفمند بر مبنای رسیدن به اشباع نظری انجام شد (20 نفر). ابزار پژوهش شامل مطالعه کتابخانهای نظاممند و مصاحبههای اکتشافی ساختارمند بود. روایی ابزار بر اساس اعتبار حقوقی و علمی نمونه، نظر خبرگان و توافق بین مصححان ارزیابی و تأیید گردید. نتایج تحلیل مضمون نشان داد که راهبردهای انگیزشی، توسعه سواد رسانهای معلمان و مدیران، کارمندگزینی، آموزشی، زیرساختها و امکانات، برنامه درسی، روش تدریس و برنامهریزی ازجمله راهبردهای بهرهگیری از رسانهها در هدایت یادگیری پنهان بهمنظور کیفیتبخشی به برنامههای آموزشی و تربیتی مدارس میباشند. بر اساس نتایج بهدستآمده، رسانهها ظرفیت بالایی در هدایت تحصیلی، تربیتی و فرهنگی- اجتماعی دانش آموزان دارند و معلمان و کادر آموزشی میتوانند با بهرهگیری از یادگیری پنهان و حضور فعال در رسانهها برنامههای آموزشی و پرورشی مدارس را پیش ببرند. | ||
کلیدواژهها | ||
برنامه آموزشی؛ برنامه تربیتی؛ برنامه درسی پنهان؛ محتوای آموزشی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 43 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 8 |