
تعداد نشریات | 16 |
تعداد شمارهها | 128 |
تعداد مقالات | 982 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,024,182 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 139,928 |
طراحی مدل مدیریت منابع انسانی تنوع محور برای آموزشوپرورش | ||
پاسداری فرهنگی انقلاب اسلامی | ||
دوره 16، شماره 33، شهریور 1405 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
شیرین عبدلی1؛ ناصر حمیدی* 2؛ غلامرضا معمارزاده طهران3 | ||
1دانشجوی دکتری مدیریت دولتی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران | ||
2دانشیار مدیریت دولتی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران | ||
3دانشیار مدیریت دولتی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین ایران | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر با هدف طراحی مدل مدیریت منابع انسانی تنوع محور برای آموزشوپرورش طراحی و اجرا گردید. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی، از نظر شیوه گردآوری دادهها توصیفی- پیمایشی بود که بر اساس رویکرد پژوهش، آمیخته بود. جامعة آماری پژوهش حاضر در بخش کیفی شامل اساتید دانشگاهی و مدیران آموزشوپرورش بودند. روش نمونهگیری بهصورت هدفمند بود؛ و در بخش کمی جامعة آماری شامل کلیه مدیران و معاونین آموزشوپرورش بودند. ابزار پژوهش حاضر شامل مصاحبههای نیمه ساختارمند و پرسشنامه بود. جهت بررسی دادههای بخش کیفی از کدگذاری باز، محوری و انتخابی استفاده گردید و در بخش کمی از روش مدل-سازی معادلات ساختاری و تکنیک فازی استفاده گردید. برای طراحی مدل از نرمافزار QDA Max نسخه Pro، برای بررسی و پاسخ به سؤالات پژوهش و رسم و تدوین مدل اندازهگیری و مدل ساختاری از نرمافزارهای SPSS نسخه 24 و Smart PLS نسخه 0/2 و برای انجام عملیات فازی از نرمافزار اکسل و متلب استفاده شد.. نتایج پژوهش حاضر نشان داد که مدل پژوهش از برازش مناسبی برخوردار است و میتوان نتیجهگیری نمود که تنوع منابع انسانی بر کارکرد و پیامد تأثیر دارد، کارکرد و تنوع منابع انسانی بر پیامد تأثیر دارد. وضعیت موجود مؤلفههای تنوع نیروی انسانی برای محیط متوسط، برای دانش متوسط، برای ویژگیهای شخصی عادلانه، برای مهارت متوسط و برای مصادیق رفتاری زیاد میباشد | ||
کلیدواژهها | ||
مهارت؛ دانش؛ ویژگی شخصی؛ مصادیق رفتاری | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 18 |