
تعداد نشریات | 16 |
تعداد شمارهها | 128 |
تعداد مقالات | 982 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,024,629 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 140,138 |
شناسایی عوامل مؤثر، راهبردها و پیامدهای توسعه اخلاق حرفه ای معلمان جوان تربیت بدنی آموزش و پرورش ایران | ||
پاسداری فرهنگی انقلاب اسلامی | ||
دوره 15، شماره 31، شهریور 1404 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
لیلا محمدی1؛ شهرام علم* 2؛ زهرا علم3؛ محمد سجادیان4 | ||
1دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، واحد شوشتر، دانشگاه آزاد اسلامی، شوشتر، ایران | ||
2استادیار گروه مدیریت ورزشی، واحد ری، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | ||
3استادیار گروه مدیریت ورزشی، واحد رودهن، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | ||
4استادیار گروه فیزیولوژی ورزشی، واحد شوشتر، دانشگاه آزاد اسلامی، شوشتر، ایران | ||
چکیده | ||
هدف از تحقیق حاضر، شناسایی عوامل مؤثر، راهبردها و پیامدهای توسعه اخلاق حرفهای معلمان جوان تربیتبدنی آموزشوپرورش ایران بود. روش تحقیق حاضر، با رویکرد کیفی به روش داده بنیاد است که ازنظر هدف کاربردی و ازنظر جمعآوری اطلاعات بهصورت میدانی انجام گرفت. جامعه آماری تحقیق حاضر، شامل معلمان تربیتبدنی آموزشوپرورش بودند که 46 نفر از میان آنها بهصورت نمونهگیری هدفمند ـ گلوله برفی انتخاب شدند. ابزار تحقیق، مصاحبه نیمه ساختاری بود که تا مرحله اشباع نظری ادامه یافت. برای روایی و پایایی تحقیق، از روش مقبولیت، انتقالپذیری و تأیید پذیری استفاده شد. تجزیهوتحلیل دادهها جهت کدگذاری باز، محوری و گزینشی از رویکرد کیفی گراندد تئوری (تئوری زمینهای) استفاده شد و با تحلیل خط به خط مصاحبهها، کدگذاری باز انجام گرفت. بر اساس کدهای باز شناساییشده، کدهای محوری شکل گرفتند و به کمک کدگذاری انتخابی مدل نظری توسعه پیدا کرد، سپس مدل پارادایمی با نظر خبرگان مورد تأیید قرار گرفت. نتایج کدگذاری باز حاکی از آن بود که 175 کد در پنج محور شرایط علی، شرایط زمینهای، شرایط مداخلهگر، راهبرد و پیامد در قالب 46 مفهوم و 17 مقولهی مرتبط با پوشش مدل توسعه اخلاق حرفهای معلمان تربیتبدنی شناسایی شدند. توسعه اخلاق حرفهای معلمان تربیتبدنی، منجر به رشد و توسعه ورزش دانشآموزی میشود. | ||
کلیدواژهها | ||
اخلاق؛ معلمان تربیتبدنی؛ اخلاق حرفهای؛ مدل پارادایمی؛ نظریه داده بنیاد | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 28 |