- قرآن کریم
- ابیلی، خدایار (1375)، ارزیابی طرحها و برنامههای آموزشی برای توسعه، تهران: انتشارات مؤسسه بین الملل
- احمدی، غلامعلی (1383)، جایگاه و نقش ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در آموزش و یادگیری فرایند مدار، اولین همایش ارزشیابی تحصیلی، چاپ اول، تهران: انتشارات تزکیه.
- اساسنامه نهضت سوادآموزی جمهوری اسلامی ایران، مصوب 03/03/1363 مجلس شورای اسلامی.
- اسپیلکا، برنارد؛ هود، رالف دبلیو؛ هونسبرگر، بروس و کرساچ، ریچارد (1390)، روانشناسی دین؛ بر اساس رویکرد تجربی. ترجمه محمد دهقانی. تهران: اتشارات رشد.
- اشتراوس، آن سلم و جولیت کوربین (1385)، نظریه مبنایی. ترجمه بیوک محمدی. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
- الهیزاده، محمدحسین؛ توکلیزاده، علی؛ توکلیزاده، صادق، مهریزیان، محمد و شمس، حامد (1396)، روش تدبر در قرآن. تهران: انتشارات تدبر در قرآن و سیره.
- بازرگان، عباس(1391)، ارزشیابی آموزشی، تهران: سمت.
- تقوی، حسین و بهادیوند چگینی، ابراهیم (1399)، بررسی سهولت و صعوبت نماز در اسلام و یهودیت، فصلنامه معرفت، سال بیست و نهم، شماره نهم، پیاپی 276، ص 33-43.
- جوادیپور، محمدعلی و ابراهیمزاده، عیسی (1390)، مدل ارزیابی اثربخش نظام آموزش از راه دور دانشگاه پیام نور، فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، سال دوم، شماره اول
- حجازی، یوسف؛ بازرگان، عباس و اسحاقی، فاخته(1387)، راهنمای گام به گام ارزیابی درونی کیفیت در نظام دانشگاهی، انتشارات دانشگاه تهران.
- حر عاملی، محمد بن حسن (1387)، وسائل الشیعه الی تحصیل مسائل الشریعه، جلد سوم. به ویراستاری عبدالرحیم ربانی شیرازی. قم: اسلامیه.
- حسینزاده فرد، فاطمه و محمد جعفری، رسول (1399)، نقش نماز و عبادات تابعِ آن در سلامتی از منظر آیات و روایات، فصلنامه مطالعات اسلامی در حوزه سلامت، دوره چهارم، شماره سوم، ص 79-90.
- خراسانی، اباصلت و حسینی ضرابی، حامد (1393)، ارزشیابی آموزشی (از تئوری تا عمل)، تهران: مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران.
- خراسانی، اباصلت و مهدی، رضا (1385)، راهنمای طراحی و مدیریت سیستم آموزش کارکنان (ساک)، تهران: آریا پروژه.
- حافظنیا، محمدرضا (1377) مقدمهای بر روش تحقیق در علوم انسانی، تهران، سمت.
- خاکی، غلامرضا؛ روش تحقیق با رویکردی به پایاننامه نویسی؛ بازتاب؛
- دستورالعمل اجرایی نماز کلید بهشت، صادره از سوی نهضت سوادآموزی، 1396.
- دلاور، علی (1389)، مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی. تهران: چاپ هشتم، انتشارات رشد.
- رضویه، اصغر (1365)، پژوهشهای علی – مقایسهای و کاربرد آن در علوم رفتاری، مجله علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، دوره اول، شماره دوم.
- زارع، حسن و شهابیزاده، فاطمه (1394)، نگرش و التزام عملی به نماز در تدوین مدل تعهد زناشویی زنان معلم شهر بیرجند باواسطه گری تابآوری. فصلنامه زن و مطالعات خانواده. سال هفتم، شماره بیستوهفت. صص 71 – 53.
- سیف، علیاکبر (1394)، اندازهگیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی. تهران: نشر دوران، چاپ چهارم، ویرایش ششم.
- سرمد، زهره و همکاران (1391)، روشهای تحقیق در علوم رفتاری. تهران: نشر آگاه. چاپ بیست و یکم.
- ساعتچی، محمود؛ کامکاری، کامبیز؛ عسگریان، مهناز؛ اسدی، پروا؛ معاشری، امین و محمدی تقوی، سید محمد (1399)، آزمونهای روانشناختی. تهران: ویرایش.
- شکیب، مسعود؛ فرخی پور، سجاد؛ خشنودی،هادی و موذن، محمد (1398)، بررسی حکم فقهی صحت تلفظ نماز از دیدگاه زبانشناسی با تأکید بر فرضیه دوره بحرانی. دوفصلنامه مطالعات فقه تربیتی، سال پنجم، شماره 11، ص 1-18.
- شریفی، حسن و شریفی، نسترن (1380)، روشهای تحقیق در علوم رفتاری. تهران: انتشارات سخن.
- کرسول، جان و پلانوکلارک، ویکی (2007)، روشهای پژوهش ترکیبی، ترجمه علیرضا کیامنش و جاوید سرایی. تهران: انتشارات آییژ.
- کیامنش، علیرضا و دانای طوس، مریم (1391)، طرح پژوهش: رویکردهای کیفی، کمی و ترکیبی. تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی دانشگاه علامه طباطبایی.
- فتحی واجارگاه، کورش ودیباواجاری، طلعت (1390)، ارزشیابی اثربخشی دورههای آموزشی، تهران: انتشارات آییژ.
- قهرمانی، محمد (1380)، ارزیابی اثربخشی دورههای کارشناسی ارشد مدیریت پروژه و مدیریت عملیات بهره برداری. مجله مدیریت توسعه، شماره 11 صص 74-54.
- موحد، احمد؛ عباسی، زهره؛ جهانی، فائزه؛ حسینی، فاطمهالسادات و اسلامیپور، زهرا (1399)، نقش ابعاد نگرش و التزام عملی به نماز در پیشبینی کارآمدی خانواده و رضایت از والد بودن. فصلنامه روانشناسی خانواده، دوره 7، شماره 1، ص 55-68.
- یعقوبی، حمید؛ حسن آبادی، حمیدرضا؛ پیروی، حمید؛ پورشریفی، حمید؛ اکبری زردخانه، سعید؛ حمیدپور، حسن؛ صبحی قراملکی، ناصر؛هادوی، اصغر؛ کاویان، زهرا؛ حشمتی، محمدرضا؛ رضوی، مرضیه (1392)، بررسی وضعیت گرایش به نماز خواندن در بین دانشجویان بر حسب متغیرهای جمعیت شناختی. فصلنامه فرهنگ در دانشگاه اسلامی. پیاپی 7: 187-216.
- Aydın, Cengiz Hakan & Deniz Tasci (2005), “Measuring readiness for e-learning: Reflections from an emerging country”. Educational Technology & Society, 8 (4): 244-257.
- AbuSneineh,W,& Zairi, M. (2010), An evaluation framework for e-learningeffectiveness in the Arab world. International Encyclopedia of Education.
- Alkin,C. Marvin. (2011), Evaluation essentials from A to Z. New York. The Guilford Press
- Birdi, Kamal. (2010), The taxonomy of Training and Development Outcomes: A new Model of training, Brighton, UK.
- Edwards, J. E., Scott, J. C., & Raju, N. S. (2003), The Human Resources Program- Evaluation Hand book. California: sage Publications.
- Eseryel, Deniz. (2002), Approaches to Evaluation of Training: Theory and Practice,
- Kirkpatrick, Donald,L. and Kirkpatrick, James, D. (2009), Evaluating Training Programs: The Four Levels. Berrett Publishing. New York
- Kunche, A. Puli, R. K. Guniganti, S. & Puli, D. (2011), Analysis and Evaluation of Traning Effectiveness. Human Resource Management Reserarch, p 1-7
- Liberman M, Mulder DS, Lavoie A, Sampalis JS. Implementation of a trauma caresystem: evolution through evaluation. J Trauma. (2004) Jun;56(6):1330-5. PubMed.
- Noe, R. (2008), Employee Training & Dvelopment (fiurth ed.) Mcgraw.
|