
تعداد نشریات | 16 |
تعداد شمارهها | 128 |
تعداد مقالات | 982 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,024,182 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 139,928 |
نقش فعالیت های یادگیری و فرهنگی در برنامه درسی آموزش پیش دبستانی بازی محور براساس الگوی کلاین | ||
پاسداری فرهنگی انقلاب اسلامی | ||
مقاله 2، دوره 14، شماره 30، اسفند 1403 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
ودود شوشتری گوگ تپه1؛ محمد علی مجلل چوبقلو* 2؛ جهانگیر یاری حاج عطالو3؛ زرین دانشور هریس3 | ||
1دانشجوی دکترای برنامه ریزی درسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، ایران. | ||
2استادیار دانشکده علوم تربیتی دانشگاه آزاد واحد بناب، ایران. | ||
3دانشیار دانشکده علوم تربیتی دانشگاه آزاد واحد تبریز، ایران. | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش فعالیت های یادگیری و فرهنگی در برنامه درسی آموزش پیش دبستانی بازی محور در سال 1402-1401 انجام گرفته است. این تحقیق از لحاظ روش، از نوع تحقیقات کمی- کیفی و از لحاظ هدف جزو تحقیقات کاربردی بوده، که در رویکرد کیفی از روش تحلیل مضمون استفاده شده است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه صاحب نظران برنامه درسی، روانشناسان تربیتی ومربیان پیش دبستانی که به ترتیب در دانشگاههای استان آذربایجانغربی یا در مدارس و مراکز پیش دبستانی تدریس می کنند،می باشد. نمونه آماری شامل 20 نفر از صاحبنظران برنامه درسی و روانشناسان تربیتی که حداقل دارای دو تالیف کتاب وپنج مقاله علمی و پژوهشی و10نفر از مربیان پیش دبستانی که دارای 5 سال تجربه آموزشی داشته اند با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند تا حد اشباع انتخاب شدند. ابتدا بر اساس مصاحبه نیمه ساختار یافته، دیدگاههای جامعه آماری استخراج وسپس از طریق کد گذاری پاسخهای مصاحبه شوندگان کد بندی و مقولات نهایی مشخص شد و نتایج پژوهش نشان می دهد: که بر اساس این الگو، مهمترین مولفههای نقش فعالیت های یادگیری و فرهنگی عبارتنداز: ایجاد بازی های متنوع و ایجاد علایق و انگیزه در کودکان می باشد. | ||
کلیدواژهها | ||
فعالیت های یادگیری و فرهنگی؛ برنامه درسی آموزش پیش دبستانی بازی محور؛ الگوی فرانسیس کلاین | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 131 |