- آقابابایی، راضیه (1392)، ﺑﺮﺭﺳـﻲ ﺭﻭﺍﺑـﻂ ﭼﻨـﺪﮔﺎﻧﻪ ﺭﺍﻫﺒـﺮﺩﻫﺎﻱ ﺭﻫﺒـﺮﻱ ﻣﺜﺒـﺖﮔﺮﺍ ﻭ ﺭﺍﻫﺒﺮﺩﻫﺎﻱ ﺧﻮﺩﺭﻫﺒﺮﻱ ﺑﺎ ﻣﻴـﺰﺍﻥ ﮐﺎﺭﺑﺴﺖ ﻣـﺆﻟﻔﻪﻫﺎﻱ ﺳـﺎﺯﻣﺎﻥ ﮐﻮﺍﻧﺘﻮﻣﻲ، رساله ﺩﻛﺘـﺮی ﺭﺷﺘـﻪ ﻣـﺪﻳـﺮﻳـﺖ ﺁﻣﻮﺯﺷﻲ، ﺩﺍﻧﺸﮑﺪﻩ ﻋﻠﻮﻡ ﺗﺮﺑﻴﺘﻲ ﻭ ﺭﻭﺍنشناسی.
- استر، الن؛ وایلی، کریستا و والنتی، مایکل (1393)، تحول سازمانی استراتژیک، ترجمه احمد عیسیخانی، تهران: چاپ اول؛ نشر صفار.
- الوانی، سیدمهدی و مردانی، محمدرضا (1392)، طراحی الگوی توسعه آموزش عالی ایران در افق چشمانداز 20 ساله کشور، فصلنامه برنامهریزی، رفاه و توسعه اجتماعی، دانشگاه علامه طباطبایی ، دوره 4، شماره 14 بهار ، صص 26-68.
- امینی دهقی، رضا (1393)، بهبود فرایند برنامهریزی استراتژیک با استفاده از رویکرد تحلیل عاملی، مطالعه موردی نظام آموزش عالی استان اصفهان، پایاننامه کارشناسی ارشد رشته برنامهریزی سیستمهای اقتصادی و اجتماعی، دانشکده صنایع و سیستمهای دانشگاه صنعتی اصفهان.
- اینگلهارت، رونالد (1382)، تحول فرهنگی در جامعه پیشرفته صنعتی، ترجمه مریم وتر، نهران: کویر، چاپ دوم.
- بهرامی، سوسن (1390)، ﺑﺮرﺳﻲ ﺗﺤﻠﻴﻠﻲ رواﺑﻂ ﭼﻨﺪﮔﺎﻧﻪ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ اﺳﺘﺮاﺗﮋﻳﻚ ﻣﻨﺎﺑﻊ اﻧﺴﺎﻧﻲ، ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﻓﻜﺮی و ﻧﻮآوری ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ در داﻧﺸﮕﺎههای دوﻟﺘﻲ اﺳﺘﺎن اﺻﻔﻬﺎن، رساله دکتری رشته مدیریت آموزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان.
- بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری. leader.ir/fa/content.
- ترکزاده، جعفر و همکاران (1387)، ارزیابی وضعیت توسعه سازمانی دانشگاههای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در تهران، آموزش عالی، دوره 1 شماره 2، صص 50-31.
- تیموری، میترا (1394)، طراحی مدل چابکی فرهنگی در آموزش عالی ایران با تأکید بر نقش اعضاء هیأت علمی دانشگاهها، رساله دکتری رشته برنامهریزی توسعه آموزش عالی، دانشگاه مازندران دانشکده علوم انسانی و اجتماعی.
- جمشیدی، علی (1392)، طراحی الگوی سازمان استراتژی محور در دانشگاه پیام نور، رساله دکتری رشته مدیریت دولتی، گروه مدیریت منابع انسانی دانشگاه پیام نور.
- خاشعی، وحید (1390)، طراحی مدل: خطمشیگذاری فرهنگی در آموزش عالی، دفتر مطالعات فرهنگی و برنامهریزی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.
- خان مختاری، بهرام (1386)، مدیریت تغییر با اندیشیدن قبل از انجام دادن، چاپ اول، تهران، انتشارات مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران.
- خنیفر, حسین(۱۳۸۵)، تحول در نظام آموزش عالی و خاستگاههای آن (با رویکرد به ابعاد مدیریتی)، کنگره ملی علوم انسانی، تهران، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی،
- حسینی شحنه، سید علیاکبر و مروی فام، رضیه (۱۳۹۵)، دامنه و الزامات راهبرد فرهنگی، دومین کنگره بینالمللی توانمندسازی جامعه در حوزه علوم تربیتی و مطالعات اجتماعی و فرهنگی، تهران، مرکز توانمندسازی مهارتهای فرهنگی و اجتماعی جامعه.
- حسینی مقدم، محمد (1392)، بینالمللی شدن آموزش عالی و آینده دانشگاه در ایران در افق 1404، رساله دکتری رشته آینده پژوهی، دانشگاه بینالمللی امام خمینی، دانشکده علوم اجتماعی.
- چاوش باشی، فرزانه (1388)، معرفی الگویی برای مدیریت تحول فرهنگی در ایران، مجله مدیریت فرهنگی، سال 3، شماره 3.
- چوبتاشانی، سعادت؛ یاسینی، علی و طولابی، زینب (1398)، عوامل موثر بر تحول آفرینی نظام آموزش عالی ایران در حوزهی آموزش علوم انسانی، فصلنامه پژوهشهای رهبری و مدیریت آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی، سال ششم، شماره 21 ص 1تا 32.
- دیوید، فرد آر. (1387)، مدیریت استراتژیک، ترجمه علی پارسائیان، سید محمد اعرابی، تهران : دفتر پژوهشهای فرهنگی، چاپ دوازدهم.
- ذاکر صالحی، غلامرضا (1383)، درآمدی بر جامعه شناسی آموزش عالی، تهران : نشر کویر.
- ریتزر، جورج (1388)، نظریه جامعه شناسی در دوران معاصر، ترجمه محسن ثلاثی، تهران: علمی، چاپ چهاردهم.
- زمردیان، اصغر (1394)، مدیریت تحول- استراتژی ها، کاربرد و الگوهای نوین، چاپ11، تهران: انتشارات سازمان مدیریت صنعتی.
- ساموئل، سرتو و پاول، پیتر (1380)، مدیریت استراتژیک (فرهنگ و مطالعات مدیریت)، ترجمه علی شمخانی، ناشر: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دانشکده فرماندهی و ستاد دوره عالی جنگ.
- سفیدگری، عذرا (1394)، بررسی تطبیقی اجرای خط مشی تحول فرهنگی در دانشگاه با فرامین و راهبردهای ابلاغی مقام معظم رهبری، پایاننامه کارشناسی ارشد مدیریت دولتی گرایش تحول سازمانی، دانشگاه پیام نور.
- شمس، غلامرضا و همکاران (1397)، طرح بررسی تطبیقی ساختار فرهنگی و اجتماعی در دانشگاههای دولتی و غیر دولتی، مجری دانشگاه شهید بهشتی، دیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی.
- ﺻﺎﻟﺤﻲ ﺍﻣﻴﺮﻱ، ﺳﻴﺪ ﺭﺿﺎ و کاووسی، اسماعیل(1387)، ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻭ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻫﺎﻱ ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ، ناشر: تهران، مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام.
- صفری، اسماعیل و همکاران (1396)، مطالعه مدلهای برنامهریزی استراتژیک دانشگاهها (مطالعه موردی: آموزش عالی ایران)، دوماهنامه علمی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، گروه علوم تربیتی دانشکده علوم انسانی، دانشگاه پیام نور.
- علیزاده، ندا (1394)، نقش مؤلفه های تاثیر گذار بر تحول آفرینی در نظام آموزش عالی کشاورزی ایران، نشریه پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، تابستان 1394، شماره 33، صص 136-122.
- علی آبادی، احمد (1345)، نظام اجتماعی و مسئولیت دانشگاه در تربیت نسلجوان، دانشگاه تهران.
- غفاریان، وفا و تفویضی، فرین (1396)، استراتژی : نمایی 360 درجه (اصول برنامهریزی استراتژیک و اصول پیاده سازی و ارزیابی استراتژی)، تهران: انتشارات سازمان مدیریت صنعتی، چاپ پنجم.
- فراز کیش، مهدیه؛ سرآبادانی، ابوالقاسم؛ قاضی نوری، سید سپهر(1391)، اﺳﺘﺨﺮاج اﺳﺘﺮاﺗﮋی ﻣﻠﯽ ﻓﻨﺎوری اﻃﻼﻋﺎت ﮐﺸﻮردر ﺣﻮزه داﻧﺸﮕﺎﻫﯽ ﺑﺎ ﺑﮑﺎرﮔﯿﺮی ﻣﺪل ﺟﺬاﺑﯿﺖ- ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ، چهارمین کنفرانس مدیریت تکنولوژی ایران، تهران.
- فضائلی, احمد (۱۳۸۵)، تبیین رابطه آموزش عالی و فرهنگ تأثیر مبانی در ایفای نقش فرهنگی دانشگاه، کنگره ملی علوم انسانی، تهران، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
- کافمن، راجر؛ هرمن، جری (1396)، برنامهریزی استراتژیک در نظام آموزشی (بازاندیشی، بازسازی، ساختارها، بازآفرینی)، ترجمه: فریده مشایخ و عباس بازرگان، چاپ هفتم، تهران: انتشارات مدرسه.
- مالینوفسکی، برانیسلاو (1379)، نظریه علمی فرهنگ، ترجمه عبدالمجید زرین قلم، تهران: انتشارات گام نو.
- متولی، علی (1391)، الگویی برای اجرایی کردن برنامههای استراتژیک، رساله دکتری رشته مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی.
- مخبر دزفولی، محمدرضا (1397)، بیانیه نقشه راه چهل ساله آینده انقلاب اسلامی، نامه شورا، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شماره 126-127، بهمن و اسفند، صص 167-126.
- محسنی تبریزی، علی رضا؛ قاضی طباطبایی، محمود و مرجانی، سیدهادی (1389)، تأثیر مسائل و چالشهای محیط علمی بر جامعه پذیری دانشگاهی، پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، پیاپی 55، بهار 1389 شماره 1، صص 68-45.
- مولکی، مایکل (1389)، جامعهشناسی علم و معرفت، ترجمه حسین کچوئیان، چاپ سوم، تهران: نشر نی.
- یمنی دوزی سرخابی، محمد و صالحی، منیره (1393)، از برنامهریزی استراتژیک تا طراحی سازگار شونده در دانشگاه، مجله آموزش عالی ایران، دوره 6، شماره 3 تابستان، صص
30-1.
- Baldeston, J (2000), Knowledge & university. journal of Higher Education, Vol. 26, No.1.
- Barnet, R (2000), Realizing the university int an Age of Supercomplexity, London: The Society for Research into Higher Educatio & Open University.
- Denison, Daniel (2000), Organizational Culture: Can it be a key lever for Driving Organizational Chang?, Inter national Institute for Management Development, Denison@imd, and Chapter2.
- A, Hanchane. S (2010), How does job-traning increase firm performance? The case of morocco. International journal of manpower. Emerald Group Publishing, vol. 31(5), pages 585-602, August.
- Hunt, Colin and et al (2011), National Strategy for Higher Education to 2030 Ireland, Report of the Strategy Group, Macquarie University.
- Gibbons, M, Limoges, C., Nowotny, H., Schwartzman, S., Scott, P., and M.Trow (1994), The New Production of Knowledge: The Dynamics of Science and Research in Contemporary Societies, London: Sage.
- Karen E. Hinton (2012), A Practical Guide to Strategic Planning in Higher Education , Society for College and University Planning , www.scup.org.
- Machado, M. Taylor, J. (2010), The struggle for strategic planning in European Higher education: The case of Portugal. Research in Higher education Journal.pp1-20. https://www.aabri.com/manuscripts/09293.pdf
- Mapulanga, P. (2013), Changing economic conditions for libraries: Fundraising performance in the University of Malawi libraries, Bottom Line: Managing Library Finances, 26(2), 59 – 69.
- McLean, Mary, (2017), Continuous Improvement in Higher Education: A Change Model Using Predictive Analytics to Achieve Organizational Goals, Education Doctoral. Paper 304. https://fisherpub.sjfc.edu/ education_etd/304.
- Noblit, G. & Hare, R. (1988), Meta Ethnography: Synthesizing Qualitative Studies. Newbury Park CA: SAGE. https://parsmodir.com/db/research/meta-synthesis.php.
- Sandelowski, M., & Barroso, J. (2006), Handbook for synthesizing qualitative research. springer publishing company. https://parsmodir. com/db/research /meta-synthesis.php.
- Shaoming, L. and Hui-shu, Z. (2014), A comparative study of education for sustainable development in one British university and one Chinese university, International Journal of Sustainability in Higher Education, 15(1),
48 – 62.
|