
تعداد نشریات | 16 |
تعداد شمارهها | 128 |
تعداد مقالات | 982 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,024,182 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 139,928 |
طراحی الگوی توسعه ورزش های همگانی از طریق گیمیفیکیشن ویژه نیروهای نظامی ارتش | ||
علوم ورزشی و توان رزم | ||
دوره 3، شماره 5، اسفند 1404 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
حسین فریدنیا* 1؛ ایلار سفیدگر2 | ||
1کارشناسی ارشد، مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران، تهران: ایران. | ||
2مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تبریز، تبریز: ایران | ||
چکیده | ||
هدف از تحقیق حاضر، طراحی الگوی توسعه ورزش های همگانی از طریق گیمیفیکیشن ویژه نیروهای نظامی ارتش بود. این پژوهش از نوع مطالعات کیفی است که با استفاده از تکنیک نظریۀ برخاسته از داده ها انجام گرفـت. جامعـۀ پـژوهش شامل تمامی نخبگان ورزشی، صاحب نظران حیطه گیمیفیکیشن در ارتش، مسئولین ارشد تربیت بدنی و هیئت علمی های تربیت بدنی بود و تعداد 15 نفر از آنها به روش نمونـهگیـری نظـری و گلولـه برفـی انتخـاب شـدند. یافتههای تحقیق شامل عوامل علی (جذاب و نو بودن برای کارکنان، دانشجویان و سربازان، خسته شدن کارکنان و دانشجویان با شیوههای معمول تمرینات ورزشی، افزایش مشارکت کارکنان، دانشجویان و سربازان در ورزش) موجب توجه به پدیده محوری (افزایش انگیزه حضور در ورزش و ارتقا سلامتی کارکنان) میشود و راهبردهای توسعه ارزش ویژه برند (طراحی اپلیکیشن ها و برنامههای مناسب گیمیفیکیشن، ایجاد حس اطمینان در صحت جوایز، جوایز مناسب مادی و غیرمادی، عدالت در اعطای امتیازات و جوایز) با لحاظ عوامل مداخلهگر (دشواری طراحی گیمیفیکیشن مناسب، ممنوع بودن استفاده از موبایل و اینترنت در پادگانها، عدم در دسترس بودن برای مناطق توسعه نیافته و یگان های مرزی) و زمینههای موجود (قابلیت کاربرد برای همه سنین، تست های سالانه ورزشی و لزوم حفظ آمادگی کارکنان، رقابت و پاداش داشتن برای کارکنان و دانشجویان)، پیامدهای مثبتی (افزایش انگیزه کارکنان جهت شرکت در ورزش همگانی، افزایش سلامتی و امادگی جسمانی، امادگی لازم بدنی جهت حضور در مسابقات و رویدادهای داخلی و خارجی) را برای پادگان های ارتش در راستای توسعه ورزش همگانی خواهد داشت. | ||
کلیدواژهها | ||
ورزش های همگانی؛ گیمیفیکیشن؛ نیروهای نظامی ارتش | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 182 |