
تعداد نشریات | 16 |
تعداد شمارهها | 128 |
تعداد مقالات | 982 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,024,182 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 139,928 |
تحلیل سیستم و طراحی یک بازی جنگ با هدف ساخت یک بازی دیجیتال در سطوح راهبردی | ||
مطالعات دفاع مقدس و نبردهای معاصر | ||
مقاله 1، دوره 5، شماره 8، شهریور 1402، صفحه 1-30 اصل مقاله (1005.04 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
هادی مرادپیری1؛ محسن رستمی* 2؛ غلامرضا قلندری3؛ محمد صادق جلالی راد4 | ||
1دانشیار علوم دفاعی راهبردی، گروه مشترک و مرکب، دانشکده و پژوهشکده دفاعی و امنیتی، دانشگاه جامع امام حسین(ع)، تهران، ایران؛ hadi_p@yahoo.com | ||
2استادیار دانشگاه عالی دفاع ملی، تهران، ایران. mmahya1392@gmail.com | ||
3پژوهشگر ارشد بازی جنگ، تهران، ایران. | ||
4دانشآموخته دکترای سیاستگذاری عمومی، پژوهشگر مستقل. تهران، ایران. | ||
چکیده | ||
بازیهای جنگ در ادبیات تعلیمات نظامی جهان، از دیرباز تاکنون مورد توجه بسیاری از کشورها جهت دسترسی به اهداف متفاوتی در مسائل نظامی و امنیتی بوده است. پژوهشهای بسیاری در این زمینه وجود دارد که بیان میدارد در نخستین جنگهای جوامع بشری نیز، استفاده از بازیهای جنگ امری مرسوم بوده است. هدف این پژوهش بررسی بازی جنگ با هدف ساخت یک بازی دیجیتال در سطوح راهبردی است. روش پژوهش در این مقاله روش توصیفی تحلیلی است. پژوهش حاضر در زمره پژوهش های ترکیبی میباشد. روش گردآوری اطلاعات کتابخانهای با استفاده از ابزار فیشبرداری، تجربی، مشاهده و پرسشنامه است و تحلیل دادهها و اطلاعات با روش استنتاجی انجام شده است. در این تحقیق، تمامی اجزا و مکانیکهای بازی جنگ مستند گردیده که جهت ساخت یک سیستم مشابه، این مستندات کاربردی خواهند بود. نتایج بررسی نشان میدهد بازیکنان در سبکهای بازی چهارگانه، راهبردهایی را در سیستم اتخاذ میکنند که با سبک بازی متناظر با خودشان، همخوانی دارد. | ||
کلیدواژهها | ||
بازی جنگ؛ تصمیمگیری؛ سبک بازی؛ تفکر راهبردی؛ تحلیل سیستم | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 112 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 74 |