
تعداد نشریات | 16 |
تعداد شمارهها | 128 |
تعداد مقالات | 982 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,024,182 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 139,928 |
ارزیابی عوامل مؤثر در آموزش و ارتقاء سطح آمادگی جسمانی دانشجویان دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین علیه السلام (مورد مطالعه: عوامل مرتبط با فراگیران) | ||
علوم ورزشی و توان رزم | ||
دوره 3، شماره 5، اسفند 1404 | ||
نوع مقاله: علمی | ||
نویسندگان | ||
سیدحسن رجبی* 1؛ احمدرضا یوسف پور دهاقانی2؛ مرتضی ناجی3 | ||
1مدرس و پژوهشگر دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین علیه السلام | ||
2پژوهشگر گروه تربیت بدنی دانشگاه جامع امام حسین(ع) تهران ایران | ||
3استادیار مدیریت ورزشی، دانشگاه امام حسین (ع)، تهران، ایران | ||
چکیده | ||
هدف: هدف پژوهش، ارزیابی عوامل مؤثر مرتبط با دانشجویان، در آموزش و ارتقاء سطح آمادگی جسمانی دانشجویان دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) بود. روش شناسی: برای این منظور، تعداد 280 نفر از دانشجویان دوره عمومی پاسداری، به روش تصادفی به عنوان نمونه آماری انتخاب و برای سنجش نگرش، دانش فنی و مشارکت ایشان از پرسشنامههای محقق ساخته استفاده شد. روایی پرسشنامهها توسط صاحبنظران تربیت بدنی تایید و پایایی پرسش نامه ها با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ به ترتیب 0.9 ، 0.94 و 0.7 تعیین شد. برای تحلیل دادههای پژوهش از آزمونهای t-استیودنت، کلموگروف-اسمیرنوف، تحلیل مدل رگرسیون وضریب همبستگی اسپیرمن استفاده شد. یافته ها: بر اساس نتایج مشخص شد که میانگین عوامل مؤثر در آموزش و ارتقاء آمادگی جسمانی دانشجویان مورد بررسی در این تحقیق، شامل مشارکت دانشجویان در کلاس آمادگی جسمانی 56،14 (از 70) و نگرش ایشان نسبت به آمادگی جسمانی 43،49 (از 75) و دانش فنی ایشان 49.18 (از 75) درخصوص آمادگی جسمانی، نسبت به حدوسط نمرات بالاتر بود. نتیجه گیری: با توجه به نتایج به نظر می رسد دانشجویان کمتر در مباحث علمی مشارکت دارند. این امر می بایستی بیشتر پررنگ شده و مربیان دانشجویان را در مباحث علمی بیشتر مشارکت دهند. همچنین برنامهریزی بهتری برای عمیقتر شدن اطلاعات دانشجو توسط اساتید در کلاسها در جهت کیفیتبخشی درس تربیت بدنی و کاربردی کردن دانش فنی دانشجویان برای بالا رفتن سطح نگرش و در نهایت ارتقاء آمادگی جسمانی آنان به عمل آید. | ||
کلیدواژهها | ||
ارزیابی؛ آمادگی جسمانی؛ نگرش؛ مشارکت؛ دانش فنی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 65 |