- حضرت آیت ا... امام خامنهای(مدظله العالی). مجموعه بیانات. قابلدسترسی در سایت: khamenei.ir.
- امین بیدختی، علیاکبر، نجفی، محمود، شریعتی، فرهاد. (1397). شناسائی و اکتشاف عوامل مؤثر بر کیفیت آموزشهای فنی و حرفهای: مطالعهای با رویکرد آمیخته، تدریس پژوهی. 6(3). 38-23.
- بنی اسد، شهین؛ حسین قلی زاده، رضوان و امین خندقی، مقصود. (1396). از اثربخشی تا تعالی: گسست نظریه، تحقیق و عمل در برنامه تعالی مدیریت مدرسه. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت (مطالعات تربیتی و روان شناسی مشهد. (2)7 (پیاپی 14)، 124-128. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=359340
- جهانیان، رمضان. (1396). راهکارهای توسعه نظام مدیریت مشارکتی در واحدهای آموزشی، از دیدگاه مدیران، معاونان و معلمان. پژوهش در برنامهریزی درسی، 1(21)، 153-174.
- چناری، زمرد؛ بهمئی، لیلا و برکت، غلام حسین. (1399). ارائه الگویی برای سنجش کیفیت آموزشی در مدارس ابتدایی: مورد مطالعه شهرستان اندیمشک. نشریه علمی آموزش و ارزشیابی (فصلنامه). 13(52)، 161-185.
- چوپانی، حیدر؛ زارع خلیلی، مجتبی؛ قاسمی، عقیل و غلام زاده، حجت. (1391). بررسی رابطه بین سرمایه فکری با نوآوری سازمانی (مطالعه موردی: شرکت سهامی بیمه توسعه). ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 2(1)، 27-59.
- خنیفر، حسین؛ ابراهیمی، صلاح الدین؛ سیفی، علی و فیاضی بی بی، مرجان. (1399). طراحی الگوی شایستگی مدیران آموزشی برای استفاده در مرکز ارزیابی و توسعه. مدیریت مدرسه. 8 (2). 139-118.
- دانایی فرد، حسن؛ الوانی، سید مهدی؛ آذر، عادل، (1388)، روششناسی پژوهشهای کمی در مدیریت: رویکردی جامع. تهران: انتشارات صفار.
- سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، 1391.
- سرشار، الهام؛ سمیعی، روح اله. (1398). شناسایی مولفههای بهسازی منابع انسانی با تاکید بر نظام شایستهسالاری در ادرات دولتی ایران. چشمانداز مدیریت دولتی. 10(4). 191-176. Doi: 10.29252/jpap.2019.96605
- سوری، مریم. (1399). بررسی وضعیت عوامل موثر بر کیفیت آموزشی در مدارس ابتدایی شهر تهران. تحقیقات مدیریت آموزشی، 12(46)، 277-306.
- طوطیان، صدیقه؛ طیاران، شهرزاد و نورسته، طیبه. (1398). ارزیابی عملکرد سرمایه فکری در مراکز آموزشی عالی با استفاده از روش AHP (مطالعه موردی: دانشگاههای پیام نور استان گیلان). دوماهنامه علمی - پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 10(39)، 225-246
- عباسپور قاضی جهانی، زهرا و حسین زاده، امیدعلی. (1398). بررسی رابطه رهبری معنوی و سرمایه فکری با اخلاق حرفهای مدیران مدارس منطقه آذرشهر. مطالعات جامعهشناسی. 11(43). 127-109.
- عزیزی، نعمت اله؛ فتحی، هوشیار و حسینی، سیده زهرا. (1399). تجارب مدیران مدارس و دبیران شهر سنندج از برنامۀ تعالی مدیریت مدرسه: تحلیلی پدیدارشناسانه. مدیریت مدرسه، 8 (3)، 275-238.
- عیدی، حسین؛ کریمی، جواد؛ محمدی عسکرآبادی، مسعود. (1398). اثر شایستهسالاری منابع انسانی بر اثربخشی سازمانی؛ نقش میانجی نوآوری سازمانی. مدیریت منابع انسانی در ورزش. 6 (2). 195-205.
- غیوری مقدم، علی؛ محمدی زنجیرانی، داریوش و نعمتاللهی، زعیمه. (1391). بررسی تأثیر سرمایه فکری بر کارایی به عنوان معیار عملکرد واحد تجاری. پژوهشهای حسابداری مالی، 4(3)، 87-104.
- گیوکی، ابراهیم، منظری توکلی، علیرضا، سلاجقه، سنجر، شیخی، ایوب. (1397). طراحی مدل شایستهسالاری در نظام آموزش عالی با توجه به نقش میانجی رهبری خدمت گزار. پژوهش در نظامهای آموزشی، 12(ویژهنامه)، 691-710.
- مرادی، رحیم؛ مرادی، مرتضی؛ ملکی، حسن؛ عبدلی، افسانه. (1394). طراحی و ارائه مدل شایستگی برای برنامه ریزان درسی. پژوهشهای کیفی در برنامه درسی. 1(1). 80-61.
Doi: 10.22054/qric.2015.1848
- مردانی، سهیلا و عبدالهی، داود. (1397). شناسایی وضعیت شایستهسالاری در انتخاب و انتصاب مدیران مدارس، کنفرانس ملی مدیریت و مهندسی صنایع ایران، اصفهان. https://civilica.com/doc/831129
- مهدی زاده، امیرحسین؛ عراقیه، علیرضا و عارف، لیلا. (1398). تبیین رابطه سرمایۀ فکری با اثربخشی معلمان؛ مطالعه با تمرکز بر مدارس ابتدایی شهر بهارستان تهران. مطالعات آموزش و آموزشگاهی. 8(20)، 199-218.
- مهرآور گیگلو، شهرام و مولائی علی آباد، حسین. (1397). نقش سرمایه اجتماعی و فکری در ارتقای بهرهوری معلمان. نوآوریهای مدیریت آموزشی، 13(4)، 75-67.
- نوروزنژاد، قادری، محمد؛ سراجی، فرهاد و یوسف زاده چوسری، محمدرضا.
(1398). ادراک اولیاء و مدیران از مشارکت والدین در امور مدرسه (مطالعهای پدیدارشناسانه). نظریه و عمل در برنامه درسی، 7(14)، 319-356. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=510093
- نوروزی چشمه علی، االهام؛ روشن، سید علیقلی و وفادار، میلاد. (1396). تحلیل اثر سرمایه فکری بر عملکرد سازمانی با نقش میانجی مدیریت دانش در شرکت پایانههای نفتی ایران. آموزش و توسعه منابع انسانی. 4(13)، 95-119.
- Kline, R.B. (2011). Principles and practice of structural equation modeling. Second Edition, New York: The Guilford Press.
- Chapman, D. and Adams, D. (2002). The quality of education: Dimensions and strategies: Education in Developing Asia. Manila: Asian Development Bank.
- Cortázar, J. C., Fuenzalida, J., Lafuente, M. (2016). Merit-based Selection of Public Managers: Better Public Sector Performance?, Fuenzalida, Javier. II. LA Fuente, Mariano. III. Inter-American Development Bank. Institutional Capacity of State Division. IV. Title. V. Series.
- Findley, Blake Thurston. (2015). "Investigating educational quality at one comprehensive university". Honors Program Theses. 180. https://scholarworks.uni.edu/hpt/180.
- Gabrira, T. N (2013). A Strategic Perspective on human resource development. Advances in developing human Resource, 10 (1): 11-30.
- Inkinen, H. (2015). Review of empirical research on intellectual capital and firm performance. Journal of Intellectual Capital, 16(3), 518-565.
- Khalique, M., Bontis, N., Abdul Nassir bin Shaari, J. and Hassan Md. Isa, A. (2015), "Intellectual capital in small and medium enterprises in Pakistan", Journal of Intellectual Capital, Vol. 16 No. 1, pp. 224-238. https://doi.org/10.1108/JIC-01-2014-0014
- Kirkland, K. L. (2011). The Effect of Emotional Intelligence on Emotional Competence and Transformational Leadership. A Dissertation Submitted to the Graduate Faculty in Psychology in Partial Fulfillment of the Requirements for the Degree of Doctor of Philosophy, University of New York.
- Liao, L., Du, M., Wang, B., & Yu, Y. (2019). The Impact of Educational Investment on Sustainable Economic Growth in Guangdong, China: A Cointegration and Causality Analysis. Sustainability, 11 (3): 1-16.
- Mwalwajo, Isaa (Todericiu & Şerban, 2015) ck David. (2020). Assessment of Factors Affecting Quality of Education in Public Secondary Schools in Tanzania: A Case of Mbeya Rural. Masters’ thesis, The Open University of Tanzania.
- Ngware, M., Oketch, M. and Ezeh, A. (2008). What quality of Primary education are children in urban schools receiving? evidence from Nairobi: APHRC working paper No. 39: Nairobi: APHRC.
- Todericiu, R., & Şerban, A. (2015). Intellectual Capital and its Relationship with Procedia Economics and Finance, 27, 713-717. doi:https://doi.org/10.1016/S2212-5671(15)01052-7.
|