- ازکیا، مصطفی؛ غفاری، غلامرضا (1379). جامعهشناسی توسعه. تهران: انتشارات کیهان.
- استراوس، آنسلم؛ کوربین، جولیت (1393). اصول روش تحقیق کیفی: نظریه مبنایی، رویهها و شیوهها، ترجمه بیوک محمدی. چاپ سوم، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
- بهمنی خدنگ، محمدرضا؛ مولایی آرانی، مهدی (1393). مهندسی فرهنگی و الگوی تعامل سازمانهای فرهنگی کشور، دوفصلنامه علمی پژوهشی دین و سیاست فرهنگی، 1(1)، 173-193.
- ثقفی تهرانی، محمد (1386). تفسیر روان جاوید، تهران: انتشارات برهان.
- جباری، حبیب؛ ثامنی، امیر؛ ابراهیمی خوسفی، محسن (1396). تبیین الزامات تدوین سند ملی آمایش سرزمین از منظر توسعه کالبدی، فصلنامه علمی - پژوهشی برنامه ریزی توسعه کالبدی، 4(2)، 75-92.
- جوکار، محمد صادق؛ براری، اباذر؛ طوسی، مهدی (1389). درآمدی نظری بر چیستی رابطه فرهنگ ملی و امنیت ملی در ایران، فصلنامه مطالعات ملی، دوره 11، شماره 1(41)، 155- 178.
- حاتمی، محمدرضا؛ قادری، علی؛ جمشیدی، علی (1395). بررسی روند تغییرات نگرشی نسل سوم در زمینه گروههای مرجع در دهه 1380، فصلنامه پژوهشهای سیاسی جهان اسلام، دوره 6، شماره 3.
- حمیدی پور، رحیم؛ رجبی، فاطمه (1397). پیشبینی احساس امنیت اجتماعی براساس هویت اجتماعی، هوش فرهنگی و معنویت، پژوهش های راهبردی مسائل اجتماعی ایران، 7(1)، 97-111.
- خوشدل، الهام؛ فقهی زاده، عبدالهادی؛ تهرانی، دلشاد (1396). روشهای توسعهی فرهنگ دینی و موانع آن در قرآن و حدیث، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه مذاهب اسلامی.
- دانایی فرد، حسن؛ اسلامی، آذر (1390). ساخت نظریه بیتفاوتی سازمانی: کاربرد استراتژی پژوهشی نظریه دادهبنیاد در عمل، تهران: دانشگاه امام صادق.
- رنجبر، هادی؛ حق دوست، علی اکبر؛ صلصالی، مهوش؛ خوشدل، علیرضا؛ سلیمانی، محمدعلی؛ بهرامی، نسیم (1391). نمونهگیری در پژوهشهای کیفی: راهنمایی برای شروع، مجله علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران، شماره 10، دوره 3.
- سفیری خدیجه؛ شریفی نیره (1384)، بررسی سلسله مراتب ارزشی دانشجویان و رابطه آن با گروههای مرجع، فصلنامه علوم اجتماعی، دوره 11، 3(25)، 77-106.
- سلطانی، محمد رضا؛ خانی، علی (1395). استخراج معیارهای ارزیابی عملکرد دستگاههای فرهنگی مبتنی بر انتظارات و مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، فصلنامه مدیریت اسلامی، 24(2)، 105-134.
- سنچولی، زینب (1396). تبیین ماهیت الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت: الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی. فصلنامه علمی- پژوهشی الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی، دوره 2، شماره 3.
- صدیق سروستانی، رحمتالله؛ هاشمی، سید ضیاء (1381). گروههای مرجع در جامعه شناسی و روانشناسی اجتماعی با تأکید بر نظریه های مرتن و فستینگر، نامه علوم اجتماعی، شماره 20 ، 167-149.
- عینیفر، علیرضا؛ عشرتی، پرستو (1396). رویکردی کلنگر به نسبت فرهنگ و طبیعت در منظر فرهنگی: موردپژوهی بم، نشریه هنرهای زیبا- معماری و شهرسازی، 22(4)، 81-92.
- فولادی، حفیظ الله (1391). مروری بر عوامل مؤثر در تغییر ارزشها در جامعه دینی، فصلنامه علمی-پژوهشی اسلام و علوم اجتماعی، دوه 4، شماره 7.
- کوئن، بروس (1372). مبانی جامعه شناسی، ترجمه توسلی، غلامعباس و فاضل، رضا، تهران: انتشارات سمت.
- مرادی حقیقی، فائزه؛ موثقی گیلانی، احمد (1394). کارکرد اجتماعی و فرهنگی مذهب در توسعه اقتصادی مالزی، مطالعات روابط بین الملل، دوره 8، شماره 31.
- مرعشی، سید جعفر (1376). پیرامون فرهنگ عمومی کشور، تهران: سازمان مدیریت صنعتی، چاپ اول.
- میرسندسی، سید محسن؛ احمد زاده، سید مصطفی (1393). درآمدی بر مصادیق و شاخص های گروه های مرجع در قرآن کریم، فصلنامه مطالعات اسلامی، علوم قرآن و حدیث، دوره 46، شماره پیاپی 92، بهارو تابستان 1393، 129-101.
- نبوی طباطبایی، ندا (1390). ضرورت راهبردها و راهکارهای امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه، اولین کنفرانس بین المللی شهروند مسئول، اصفهان.
- نوروزی، منصور؛ سلطانی، ایرج؛ اعتباریان، اکبر (1397). تعیین نقش استراتژی بر مدیریت عملکرد سازمانهای فرهنگی، فصلنامه مدیریت توسعه و تحول، 35، 49-56.
- هزار جریبی، جعفر؛ آقابیگی کلاکی، محمد (1390). عوامل مؤثر بر گزینش گروه های مرجع در بین دانشجویان (مطالعه جامعه شناسی تغییر گروه های مرجع در بین دانشگاهیان اصفهان و صنعتی اصفهان)، فصلنامه علوم اجتماعی، شماره 54.
- هزار جریبی، جعفر؛ صفری شالی، رضا (1395). بررسی چرایی دگرگونیهای گروه مرجع در بین دانشجویان، فرهنگ در دانشگاه اسلامی، 6(18)، 17-44.
- Dawson, E. M., & Chatman, E. A. (2001). Reference group theory with implications for information studies: a theoretical essay. Information Research, 6(3), 6-3.
- Du, K., & Dai, Y. (2018). The doctrine of the mean: Reference groups and public information systems development. The Journal of Strategic Information Systems, 27(3), 257-273.
- Herranz-de-la-Casa, J. M., Manfredi-Sánchez, J. L., & Cabezuelo-Lorenzo, F. (2015). Latest trends and initiatives in corporate social responsibility: A communicational analysis of successful cases of arts and culture in Spain. Catalan Journal of Communication & Cultural Studies, 7(2), 217-229.
- Hosseinkhanzadeh, A. A., Yeganeh, T., & Mojallal, M. (2013). The relationship of the religious orientations and attitudes with self-control among students. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 84, 759-762.
- Kamra, S. (2016). Law and Radical Rhetoric in British India: The 1897 Trial of Bal Gangadhar Tilak. South Asia: Journal of South Asian Studies, 39(3), 546-559.
- Kuper, A. & J. Kuper (1996). The Social Encyclopedia. Second Edition. London and New York: Routledge Press
- Runco, M. A., & Jaeger, G. J. (2012). The standard definition of creativity. Creativity research journal, 24(1), 92-96.
|