- احمدی، حبیب (1394). جامعهشناسی انحرافات. تهران: انتشارات سمت.
- احمدی، حبیب (1396). نظریههای انحرافات اجتماعی. شیراز: انتشارات زر.
- احمدی، حبیب و معینی، مهدی (1394). بررسی رابطه مهارتهای اجتماعی و رفتارهای پر خطر نوجوانان (مطالعه موردی شهر شیراز). مجله پژوهشهای راهبردی مسائل اجتماعی ایران، دانشگاه اصفهان. دوره 4. شماره 1، صص 24-1.
- احمدی، خدابخش و همکاران (1394). رفتار پر خطر نوجوانان: نقش نظارت والدینی و همنشینی با همسالان منحرف. فصلنامه علمی پژوهشهای مشاوره. دوره 12. شماره 48،
4-20.
- اسماعیلزاده و همکاران (1393). بررسی رفتارهای پر خطر در بین دانش آموزان دبیرستانی در قزوین. مجله همهگیری. شماره 10، دوره 3. صص 75-82.
- دواس، دی. ای (1394). پیمایش در تحقیقات اجتماعی. ترجمه هوشنگ نایبی، تهران: نشر نی.
- رحیمی، علیرضا؛ خرمآبادی، یداله؛ نوابی، یاور و معین، راهله (1395). بررسی میزان تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر کاهش رفتارهای خطرساز دانشآموزان پسر دوره متوسطه در معرض خطر. مجله پژوهان. دوره 15. شماره 1. صص 52-44.
- رضایی، براتعلی و صاحبدل، حسین (1395). اثر بخشی آموزش مهارتهای هوش معنوی بر کاهش رفتارهای پر خطر دانشآموزان پسر دوره متوسطه دوم. پنجمین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی.
- سازمان ملی جوانان (1399). پیمایش ملی ارزشها و نگرشهای جوانان ایران. تهران: دفتر مطالعات و تحقیقات.
- شولتز، دوان و شولتز، سیدنی الن (1398). نظریه شخصیت. ترجمه یحیی سید محمدی. تهران: ویرایش.
- شهبازیان خونیق، آرش؛ حسنی، امید و سلیمانی، سمیرا (1396). بررسی نقش هوش اخلاقی و اجتماعی در رفتارهای پر خطر دانشگاه علوم پزشکی کردستان در سال تحصیلی
96-1395، مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان. دوره 17، فروردین 1397، صص 52-39.
- شومیکر، دونالد جی. (1397). نظریههای بزهکاری. ترجمه صغری ابراهیمیقوام. تهران: انتشارات دانشگاه علوم انتظامی.
- صدیق سروستانی، رحمتالله (1388). آسیبشناسی اجتماعی (جامعهشناسی انحرافات اجتماعی). تهران: سمت.
- علیزاده، سیما؛ راهب، غنچه؛ میرزایی، زهرا و حسینزاده، سمانه (1399). اثربخشی آموزش کفایت اجتماعی بر گرایش به رفتارهای پرخطر نوجوانان پسر مراکز شبانه روزی بهزیستی در شهرهای سبزه وار و مشهد. فصلنامه دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، دوره 21،
شماره 1.
- کردنوقابی، رسول؛ مرادی، شهریار و دلفان بیرانوند، آرزو (1396). خشونت در مدرسه: نقش توانایی همدلی، مهارتهای ارتباطی و حل تعارض در کاهش رفتارهای خشونتآمیز نوجوانان. دوفصلنامه روانشناسی معاصر. دوره 12، شماره 2، صص 185-172.
- کارتلج، گندلین و میلبرن، جوان اف. (1395). آموزش مهارتهای اجتماعی به کودکان. ترجمه محمدحسین نظرینژاد، مشهد: نشر آستان قدس رضوی.
- گیدنز، آنتونی (1398). جامعهشناسی. ترجمه منوچهر صبوری، تهران: نشر نی.
- مرزبان، آمنه و همکاران (1395). شیوع رفتارهای پرخطر در نوجوانان دانشآموز مقطع دبیرستان شهر قم. مجله علوم دارویی پارس. ج 16. شماره 3. صص 1-8.
- نادری، عزتالله و سیف نراقی، مریم (1394). روشهای تحقیق و چگونگی ارزشیابی آن در علوم انسانی. تهران: نشر ارسباران.
- هارجی، اون؛ ساندرز، کریستین و دیکسون، دیوید (1392). مهارتهای اجتماعی در ارتباطات میان فردی. ترجمه خشایار بیگی و مهرداد فیروزبخت، تهران: نشر رشد.
- وجدانی، نجمه (1397). پیشبینی گرایش به رفتارهای پرخطر بر اساس تحمل بلاتکلیفی و پیوند والدینی در نوجوانان. مجله پژوهش در نظامهای آموزشی، دوره 12، بهار. صص 1150-1137.
- Brown, M. R., Benoit, J. R., Juhas, M., Lebel, R. M., Mackay, M., Dametto, E., Greenshaw, A. J. (2015). Neural correlates of high risk behavior tendencies and impulsiveity in an emotional Go/NoGo fMRI task. Frontiers in Systems Neuroscience, 9, 24.
- El Mhamdi, S., Wolfcarius-Khiari, G., Mhalla, S., Salem, K. B., Soltani, S. M. (2011). Prevalence and predictors of smoking among adolescent schoolchildren in Moastir, Tunisia. Eastern Mediterranean health Journal, 17(6), 523.
- Han, Y., Grogan-Kaylor, A., Bares, C., Ma, J., Castillo, M., Delva, J. (2012). Relationship between discordance in parental monitoring and behavioral problems among Chilean adolescents. Children and Youth Services Review. 34: 783-789.
- Henneberger, A. K., Verga, S. M., Moudy, A., Tolan, P. H. (2016). Family faunctioning andhigh risk adolescentsaggressive behavior: Examining effectsby ethnicity. Journal of Youth and Adolescents, 45(1) , 145-155.
- MacCauley, E., Gudmundsen, G., Schloredt, K., Martell, C., Rhew, I., Hubley, S., Dimidjian, S. (2016). The adolescent behavioral activation program: Adapting behavioral activation as a treatment for depression in adolescence. Journal of Clinical child & adolescent psycology. 45 (3). 291-304.
- Thio, Alex (2018). Deviant behavior.6thBoston: Allyn & Bacon.
- Wilson, R., Sabby, C. M. (2003). Explicating communicative competence as theoretical term in J. O. Green & B. R. Burleson (Eds). Handbook of communication & social interaction skills. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates. 3-50.
|