
تعداد نشریات | 16 |
تعداد شمارهها | 128 |
تعداد مقالات | 982 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,024,182 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 139,928 |
شناسایی روشهای مناسب ارزشیابی عملکرد و ترتیب آن در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) | ||
تربیت پاسدار انقلاب اسلامی | ||
دوره 9، شماره 20، اسفند 1399، صفحه 117-144 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
سید محمدرضا رشیدی آل هاشم1؛ فیض اله جلالی2؛ حسین کاتبی فر* 3 | ||
1استادیار جامعه شناسی دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) | ||
2استادیار دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) | ||
3مدرس گروه علوم پایه دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) | ||
چکیده | ||
این پژوهش با هدف شناسایی روش مناسب ارزشیابی عملکرد اساتید دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) انجام پذیرفته است. روش تحقیق از لحاظ هدف از نوع تحقیقات کاربردی و از لحاظ ماهیت و روش، توصیفی و پیمایشی میباشد. جامعه آماری آن اساتید دانشگاه به شمار ۲۷۰ نفر در سال ۱۳۹۹ میباشد که حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان ۱۵۵ نفر به دست آمد. برای نمونهگیری از روش تصادفی ساده و برای گردآوری دادهها از دو روش کتابخانهای و میدانی استفاده شد. ابزار گردآوری دادهها یک پرسشنامه محقق ساخته است که شامل ابعاد و مؤلفههای ارزشیابی عملکرد اساتید دانشگاه میباشد. پایایی و قابلیت اعتماد پرسشنامه با استفاده از شیوه آلفای کرونباخ ۰/۹۵۵ به دست آمد که بیانگر ثبات و قابلیت اعتماد بالای پرسشنامه است. بر اساس نتایج این تحقیق، کاملترین روش ارزشیابی عملکرد اساتید ترکیبی از روشهای متداول علمی با لحاظ نمودن عوامل سازمانی و شاخصهای شایستگی پاسداری و مشتمل بر پنج بعد علمی- آموزشی، پژوهشی، خدمات علمی اجرایی، فرهنگی، تربیتی و اجتماعی و سازمانی طراحی شد. در بین ابعاد ارزشیابی عملکرد، بعد علمی- آموزشی بیشترین سهم و بعد خدمات علمی- اجرایی کمترین سهم را در ارزشیابی عملکرد اساتید ایفا میکند. | ||
کلیدواژهها | ||
روش ارزیابی؛ ارزشیابی عملکرد؛ مربی؛ استاد؛ دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 11,245 |