
تعداد نشریات | 16 |
تعداد شمارهها | 128 |
تعداد مقالات | 982 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,024,182 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 139,928 |
آسیبشناسی روشهای تدریس دروس تخصصی در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) (مطالعه موردی: دانشکده فرهنگی و تربیتی رسالت) | ||
تربیت پاسدار انقلاب اسلامی | ||
دوره 9، شماره 20، اسفند 1399، صفحه 55-87 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
علیرضا پور الشریعه1؛ محمدرضا نوری2؛ سعید فیروزی* 3 | ||
1استادیار دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) | ||
2عضو هیئتعلمی دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) | ||
3مربی دانشکده رسالت دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) | ||
چکیده | ||
هدف از پژوهش حاضر، آسیبشناسی روشهای تدریس دروس تخصصی در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع)، با مطالعه موردی دانشکده فرهنگی و تربیتی رسالت در بعدهای دانشی(شناختی)، انگیزشی(عاطفی) و مهارتی (روانی- حرکتی) و ارائه راهکارهای مناسب است. جامعه آماری این تحقیق بهصورت تمام شمار و از فراگیران یکی از دورههای کارشناسی ناپیوسته در دانشکده رسالت میباشند که از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸ مشغول گذراندن دوره خود بودهاند. روش انجام تحقیق در این پژوهش، کاربردی– توسعهای و پیمایشی(توصیفی) میباشد. برای دستیابی به اهداف تحقیق از پرسشنامهای محقق ساخته در مورد آسیبشناسی روشهای تدریس استفاده گردید که روایی آن توسط ۲۰ تن از اساتید دانشگاه افسری امام حسین(ع) تأیید و پایایی آن نیز در یک مطالعه مقدماتی، به تعداد ۷۵ نفر از دانشجویان این دانشگاه داده شد که جمعاً ۶۳ مورد از این پرسشنامهها برگشت که آلفای کرونباخ آن ۰/۹۵۱ محاسبه گردید. همچنین بهمنظور تجزیهوتحلیل دادهها نیز از آمار توصیفی– استنباطی استفاده گردید. یافتههای تحقیق حاکی از آن بود که ۱۹ عامل بهعنوان عوامل مؤثر بر آسیبشناسی روشهای تدریس دروس تخصصی وجود دارد که ارتباط معناداری با مؤلفههای تحقیق داشتند. | ||
کلیدواژهها | ||
آسیبشناسی؛ اهداف آموزشی؛ روشهای تدریس؛ تربیت؛ دانشگاه افسری امام حسین(ع) | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 11,295 |