
تعداد نشریات | 16 |
تعداد شمارهها | 128 |
تعداد مقالات | 982 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,024,182 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 139,928 |
رسالت دانشگاه صدا و سیما در جنگ نرم با محوریت بیانیه گام دوم | ||
پژوهش های مدیریت و فرماندهی نظامی | ||
دوره 15، شماره 48، اردیبهشت 1396، صفحه 111-139 اصل مقاله (448.02 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
شاکرنژاد شاکرنژاد؛ حمیدرضا رهرو؛ رضا حیدری؛ علی نجفی | ||
مدرس دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع)- دانشگاه امیرالمؤمنین علیه السلام نزسا | ||
چکیده | ||
به مصداق آیه شریفۀ 217 سوره بقره ایجاد فتنه و منحرف ساختن مردم از دین خدا جنایتی است بر جان و روح و ایمان انسانو لذا به مسلمانان هشدار داده شده که تحت تأثیر تبلیغات انحرافی مشرکان قرار نگیرند. بنا به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) جنگ نرم به وسیله ابزارهای فرهنگی، نفوذ، دروغ، شایعهپراکنی و سایر ابزارهای پیشرفته انجام می گیرد؛ جنگ نرم به معنای ایجاد تردید در دلها و ذهنهای مردم است. این پژوهش مبتنی بر بیانات حضرت امام خمینی (ره) که دانشگاه را مبدأ همه تحولات دانسته اند و با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب، به دنبال تعیین نقش و رسالت دانشگاه صدا و سیما به عنوان اصلیترین تأمینکننده نیروی انسانی این سازمان در مواجهه با جنگ نرم دشمنان انقلاب است. نوع تحقیق، از حیث گردآوری اطلاعات، اسنادی و کتابخانهای بوده و داده ها با استفاده از روش مصاحبه عمیق جمع آوری شده است. در این مقاله به رویکرد دانشگاه صدا و سیما در مقوله جنگ نرم و تربیت افسران جوان جنگ نرم با محوریت گام دوم انقلاب پرداخته شده، چرا که تأکید رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب بر تربیت نیروی جوان و متخصص برای حرکت رو به جلوی انقلاب است. نتایج تحقیق نشان داد سازمان صدا و سیما یکی از مؤلفههای مهم و تأثیر گذار در جنگ نرم است. به همین دلیل صدا و سیما نیازمند نیروی متخصص و متعهد در زمینه های تکنیک، تاکتیک، جنگ رسانهای، تولید محتوا (نوشتاری؛ تصویری، کلیپ، فیلم، انیمیشن، موشنگرافی، خبر) برای موفقیت در عرصۀ جنگ روایتهاست. لذا پرورش نیروی انسانی متخصص و متعهد در کارزار جنگ نرم، از رسالتهای دانشگاه صدا و سیما به شمار می رود. | ||
کلیدواژهها | ||
رسالت؛ دانشگاه؛ دانشگاه صدا و سیما؛ گام دوم انقلاب؛ جنگ نرم | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 753 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 336 |