
تعداد نشریات | 16 |
تعداد شمارهها | 128 |
تعداد مقالات | 982 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,024,182 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 139,928 |
ارزیابی اثربخشی روشهای تدریس درس مخابرات در رزم و ارائه روش مناسب (موردمطالعه: یک مرکز آموزش نظامی) | ||
پژوهش های علوم نظامی | ||
دوره 1، شماره 1، شهریور 1399، صفحه 129-152 اصل مقاله (685.26 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
دکتر مهدی نطاق پور نوری1؛ حسین گودرزی* 2 | ||
1استادیار دانشگاه جامع امام حسین(ع) | ||
2مدرس دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر به بررسی توانمندی افسران فارغالتحصیل یک مرکز آموزش نظامی و علل تأثیرگذار بر این توانمندیهای فراگیران بهویژه در دروس مخابراتی که یکی از مؤثرترین ارکان تربیت و آموزش یعنی مربی و روش تدریس مربی است، پرداخته است. روش تحقیق حاضر علی – مقایسهای است که به لحاظ هدف در زمره تحقیقات کاربردی محسوب میشود. همچنین به لحاظ چگونگی جمعآوری اطلاعات تحقیق، از نوع تحقیقات پیمایشی محسوب میشود که اطلاعات آن بهصورت میدانی و با استفاده از پرسشنامه جمعآوری شده است. در پایان جهت تجزیهوتحلیل دادهها و آزمون فرضیهها از آزمونهای تی تک نمونهای و تی مستقل در سطح معناداری 05/0 و آنالیز واریانس یکطرفه استفاده شد. نتایج حاصل از آزمون تی تک نمونهای نشان داد روش تدریس سخنرانی و کارگاهی و ترکیبی در یادگیری دروس مخابرات روشهایی مناسب میباشند. بهعلاوه نتایج حاصل از آزمون تی مستقل و آزمون آنالیز واریانس یکطرفه نشان داد از بین سه روش تدریس فوق، روش ترکیبی بهترین روش در یادگیری دروس مخابرات است. | ||
کلیدواژهها | ||
ارزیابی؛ اثربخشی؛ روش تدریس؛ درس مخابرات | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 67,386 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 397 |