
تعداد نشریات | 16 |
تعداد شمارهها | 128 |
تعداد مقالات | 982 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,024,182 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 139,928 |
الگونمایی عملی و رفتاری فرمانده مربیان و اساتید در قبال دانشجویان (مطالعه موردی: دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع)) | ||
تربیت پاسدار انقلاب اسلامی | ||
دوره 9، شماره 19، شهریور 1399، صفحه 63-99 اصل مقاله (1.1 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
دکتر علی جان مرادی جو* 1؛ نادر معصومی2 | ||
1استادیار دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) | ||
2کارشناس ارشد مدیریت امور دفاعی و مدرس دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) | ||
چکیده | ||
هدف از تحقیق حاضر سنجش الگونمایی عملی و رفتاری فرمانده مربیان و اساتید و ارائه روشهای بهینهسازی آن در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) است. با توجّه به گستردگی ابعادِ شیوههای تربیتی دورههای افسری در ابعاد و حوزههای ابلاغی و مورد انتظار؛ تأکید این تحقیق بر سنجش مطلوبیت الگونمایی عملی و رفتاری فرمانده مربیان و اساتید دانشگاه بهویژه دانشکده تربیت جهادی در بازه زمانی و قلمرو مشخص معطوف گردیده است. سؤال اصلی مقاله این است که میزان مطلوبیت الگونمایی عملی و رفتاری فرماندهان و مربیان در قبال دانشجویان و ارائه روشهای بهینهسازی آن چگونه است؟ روش مورداستفاده توصیفی- پیمایشی است که در دو سطح اعتباریابی وضع موجود و وضع مطلوب انجام شده است. برای گردآوری دادههای این پژوهش از پرسشنامه محقق ساخته و استفاده از اسناد ارزیابی نخبگان و سنجههای شایستگیهای پاسداری، با طیف پنجدرجهای لیکرت و پایایی 97 صدم (ضریب آلفای کرونباخ) استفاده شد. جامعه آماری این پژوهش 60 نفر از دانشجویان، 77 نفر از فرمانده مربیان و اساتید که به روش تمام شمار و بهصورت هدفمند انتخاب و استفاده شد. نتایج این تحقیق نشان میدهد که فرمانده مربیان و اساتید الگوی خوبی در حوزههای موردبررسی همچون روحیه انقلابی، حوزه رفتاری، ازخودگذشتگی و حوزه عمل به تکلیف برای فراگیران بودند و میانگین در همه گزینههای ابعاد تحقیق بالای 76 درصد امتیاز داشتند؛ اما تا رسیدن به الگوی مطلوب فاصله است. | ||
کلیدواژهها | ||
الگونمایی؛ فرمانده مربیان؛ اساتید؛ تربیت؛ دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,029 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 720 |