
تعداد نشریات | 16 |
تعداد شمارهها | 128 |
تعداد مقالات | 982 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,024,182 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 139,928 |
سخن سردبیر | ||
تربیت پاسدار انقلاب اسلامی | ||
سخن سردبیر، دوره 9، شماره 19، شهریور 1399، صفحه 9-10 اصل مقاله (119.51 K) | ||
سخن سردبیر | ||
خرد هر کجا گنجی آرد پدید ز نام خدا سازد آن را کلید همه بودی از بود او هست نام تمام اوست دیگر همه ناتمام دو فصلنامه «تربیت پاسدار انقلاب اسلامی» که اینک در برابر دیدگان شما خوانندگان گرانمایه قرار دارد، شکل نوآورانهتر، تخصصیتر و کاربردیتر نشریه «دانش جهادی سابق» است که سعی شد با استفاده از تجربیات و نقد و نظرهای گذشته، نشریهای در راستای مأموریت دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) به حضور شما خوانندگان گرامی عرضه شود؛ چون دانشگاه با هویتی اسلامی و ولایی در راستای تحقق رسالت سپاه و با هدف تربیت پاسداران و بهعنوان دانشگاه سازمانی پشتوانه و بازوی علمی سپاه میباشد. بر اساس تدابیر و فرامین فرماندهی معظم کل قوا امام خامنه (مدظلهالعالی)، «چهرهها و دلهای پاک و نورانی و اینجا (دانشگاه امام حسین(ع)) سرآغاز تولید یک سپاهی در سازمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است». یا «این دانشگاه باید الگو به بیرون بدهد. جوانهایی که به این دانشگاه میآیند، وقتی بیرون میروند، باید الگوی یک جوان مؤمن انقلابی بوده و به بقیه نسل جوان این کشور یک حد اعلاء و یک حداکثر را نشان بدهند» و اینکه «دانشگاه افسری درآنواحد هم کانون علم است، هم کانون جوشش جهاد است، هم جایگاه تربیت مردان مصمم و آهنین اراده است». هدف کلان جهتگیری تحول و تعالی اساسی سپاه؛ تحکیم باورها و مبانی اعتقادی و توسعه و تعمیق معرفت و بصیرت دینی و انقلابی، ترویج فرهنگ و ارزشهای اسلامی و عمل صالح و رفتار دینی، عشق و دلدادگی و تبعیت از ولایتفقیه بهصورت فراگیر در میان پاسداران است و در هدف دیگری برخوردار از قدرت علمی و دانش لازم و دارای توان الگو بخشی و مظهر روشنبینی و روشنفکری اسلامی و انقلابی است. مأموریت دانشگاه در سند چشمانداز آن چنین تبیین شده است که؛ با اتکا به قدرت لایزال الهی و در پرتو ایمان و عزم انقلابی و فرماندهی و مدیریت جهادی در راستای نیل به آرمانها، اهداف، رسالت و مأموریتهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: «دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) بهعنوان دانشگاه سازمانی و قطب پاسدار پروری انقلاب اسلامی، توفیق آن را دارد که بهطور همزمان کانون علم، جوشش، جهاد و تربیت پاسداری افسر محصل و دانشآموخته، بسیجیان ویژه و کارمندان مصمم و آهنین اراده، با هویت اسلامی، ولایی، جهادی، انقلابی، مردمی، بصیر، نظامی و چندمنظوره و توانمند در ایفا همزمان نقش رزمندگی، فرماندهی، مربیگری، مدیریتی و کارشناسی در سطح پایه با محوریت معنویت و تأکید بر آمادگی رزم جهادی، حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی، مقابله با تهدیدات حوزههای مأموریتی و حرکت پرشتاب، پیشرونده و پیشبرنده آن و سرآمد دانشگاههای نظامی کشور و برخوردار از جایگاه ممتاز در بین دانشگاههای نیروهای مسلح جهان از حیث محیط، فضا و غنای محتوای تربیتی و آموزشی باشد». هدف دانشگاه بر اساس سند جامع راهبردی منابع انسانی عبارت است از: «تربیت و آموزش پاسداران (افسر محصل و دانشآموخته، بسیجیان ویژه و کارمندان) رسالت محور، مؤمن، ولایی، جهادی، انقلابی، مردمی، بصیر، نظامی و چندمنظوره و توانمند در ایفای همزمان نقش رزمندگی، فرماندهی، مربیگری، مدیریتی و کارشناسی و ایجاد حدنصاب پاسداری از انقلاب اسلامی در پاسداران جدیدالورود به سپاه و شاغلین تا مقطع کارشناسی». یکی از نقشهای عمده دانشگاه در سند اشارهشده، انجام پژوهش و تولید علم و دانش موردنیاز تربیت و آموزش جهادی است. مطابق با تدابیر و فرامین فرماندهی معظم کل قوا، جهتگیری و تحول و تعالی اساسی سپاه و چشمانداز دانشگاه که در مطالب بالا ذکر شد، نشریه «تربیت پاسدار انقلاب اسلامی» ضمن توجه ویژه به مؤلفهها و شاخصهای تربیت پاسدار تراز انقلاب اسلامی و تبیین آنها و جهتدهی و رسالت نشریه در چارچوبهای بیانشده، به امر تربیت منطبق با مبانی و فلسفه تربیت اسلامی و علوم انسانی اسلامی حاوی معرفت دینی و مهارت پاسداری از انقلاب اسلامی توجهی دوچندان دارد و امید است در راستای جریان تدریجی و پیوسته تربیت با اهتمام فعالیت جهادی فرمانده مربیان، اساتید و کادر اجرایی دانشگاه و بهویژه مجموعه دانشکده تربیت جهادی تلاش مضاعف صورت گیرد و نشریه حاضر به این تلاشها صورت عینی و مکتوب بنمایاند. در پایان دستاندرکاران نشریه از خوانندگان گرامی انتظار دارند جهت هر چهبهتر کردن محتوای علمی آن، رهنمودها، نظرات و انتقادات خود را از طریق تماس، پست الکترونیکی و حضوری به دفتر نشریه منعکس کنند تا در شمارههای آتی جهت صیقل دادن به مطالب، رفع ایرادات و اشکالات احتمالی، تلاش شود. | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 11,307 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 135 |